tisdag 3 september 2013

Nygammal bloggare

Nu är jag tillbaka i riksdagshuset efter en makalös sommar. Här väntade en jättehög med post som jag nu lyckats arbeta ner till halva storleken. Annat arbete som väntar är motionsskrivning. Jag lägger en del gamla som inte bifallits men som fortfarande äger giltighet: Utländska studenter måste kunna ta sina platser på svenska universitet, Östergötland bör bli ett försökslän med sociala företag och barn som ramlat mellan stolarna när de felaktigt placerats i särskola måste bli kompenserade.
Nya ämnen som ska bli till motioner är: Utökade  folkhälsomål och uppvärdering av omvårdnadsforskning.

Jag har också ambitionen att bli en flitig twittrare. Följ mig på @annleso. Vår mycket tålmodige valkretsombudsman är min lärare och instruktör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar